5 tips om meer te bewegen als je (net) mama bent

De sportschool.

Waar ik me vroeger ernaar toe moest slepen, zou ik nu graag de vrijheid hebben om de boel de boel te laten en lekker (alleen en zonder gedoe) te gaan sporten.

Dat is alleen niet de realiteit op dit moment.

Ik zou mezelf als doel kunnen stellen om drie keer per week te gaan sporten. Maar ik weet dat de kans groot is dat ik de handdoek in de ring ga gooien. Teveel barrières.

Roeien met de riemen die je wel hebt dus. En dus zoeken naar manieren om toch meer te bewegen, zonder dat je er alleen de deur voor uit hoeft.

Oh en een woord vooraf: als het jou wel lukt om naar de sportschool/club te gaan, super natuurlijk! Ik denk dat we vooral allemaal moeten zoeken naar manieren om te doen wat we willen doen, realistisch voor onze eigen situatie.

5 TIPS OM MEER TE BEWEGEN MET DE RIEMEN DIE JE HEBT

  1. Een open deur: pak die kinderwagen en ga wandelen. Wandelen is bijna altijd veilig, ook als je net pas bevallen bent. En als het mooi weer is, pik je meteen wat vitamine D mee.
  2. Dat gezegd hebbende: wist je dat er ook speciale hardloopbuggy’s bestaan?
  3. Blijf op je werk niet in de kantine of achter je bureau zitten tijdens de lunch, maar maak een wandeling. Doe je meteen wat energie op voor de rest van de dag. Of neem de trap in plaats van de lift. Of sta om het uur op en doe wat stretch oefeningen achter je bureau. Hoe dan ook: zorg ervoor dat je geen 8 uur (of misschien nog langer) achter elkaar zit.
  4. Probeer zoveel mogelijk vliegen in een klap te slaan: wil je quality time doorbrengen met je kinderen, partner of vrienden? Ga dan iets actiefs doen. Een museum, pretpark, wandeling door het bos, strandwandeling, de eendjes voeren, samen voetballen, achter je peuter/kleuter aanrennen in de indoor speeltuin of samen met grotere kinderen gaan geocachen.
  5. Wie heeft de sportschool nodig als je Action en YouTube hebt. Haal wat dumbells, elastieken en een yogamatje en bouw zo je eigen home gym. Als ook dat niet lukt, doen gevulde waterflesjes en je eigen gewicht het ook prima. Zoek op YouTube een workout en leef je uit, eventueel samen met je kids. Er is voor ieder wat wils.

Mijn favoriete YouTube sportkanalen:

Fresh, clean & basic:

https://www.youtube.com/channel/UCiP6wD_tYlYLYh3agzbByWQ

Speciaal voor mama’s:

https://www.youtube.com/user/BikiniBodyMommy

Voor yoga:

https://www.youtube.com/user/yogawithadriene

Hoe zorg jij dat je genoeg beweegt nu je (kleine) kinderen hebt? Inspireer me!

MomUp! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *